Facebookis peab hashtagidega ettevaatlik olema

Hashtagid on ühed nõutuimad elemendid sotsiaalmeedia turunduses, eriti äsja valdkonnaga liitunud inimeste hulgas. On levinud arusaam, et iga sõna tagimineaitab tõsta postituse nähtavust. Et võtta hashtagidest kõik mis võtta annab, tuleb selgeks teha, millised tagid on kõige asjakohasemad ettevõttele ja kui suure tõenäosusega võiksid inimesed seda tagi konkreetse teemaga seostada. Hashtagikasutamise ja soovituse võtab kõige paremini kokku Kevan Lee. „Facebooki postitused hashtagideta levib paremini kui postitused hashtagidega.“

hashtag

 


2016. aastal viis BuzzSumo läbi uuringu, kus analüüsiti rohkem kui miljardit Facebooki postitust enam kui 30 miljonist brändilehest. Ka nemad jõudsid samale järeldusele, et postitused hashtagita on suurema ulatusega kui need, kus on kasutatud hashtage.

Kuna hashtagide kasutamise suhtes pole mingit limiiti, siis tihti pingutatakse nendega üle, lisades neid igale sõnale ja mõtteterale lootuses, et need võimendavad postituse ulatust. See aga muudab postituse raskemini loetavamaks ja seetõttu on ka postitusel madalam engagement.

Inimestel on endiselt kombeks ka ühendada oma Twitteri ja Facebooki kontod, mis toob endaga kaasa seda, et hashtagid mida kasutatakse oma tweedis, ilmuvad ka Facebooki postitusse. See omakorda aga muudab Facebooki postituse vähem veetlevaks ja seega väheneb engagement. Uuringu tulemused kokkuvõttes näitavad, et hashtagid ei anna midagi juurde, vaid pigem takistavad postituse ulatust.

Näiteks Pinterestis on hashtagid täiesti kasutud, sest Pinterest otsib seotud asju hoolimata sellest, kas sa oled kasutanud hashtagi või mitte. Pinterest isegi soovitab neid mitte kasutada. Kui näiteks otsingusse panna „#socialmedia“, saab tulemusi „#socialmedia“, „socialmedia“ ja „social media“ kohta.

Facebooki tagidel on kindel otstarve, aga kasutajad ei pruugi aktiivselt neid otsida, mis omakorda põhjustab neile nõrgemaid tulemusi. Tasub märkida, et Facebooki platvormil tehakse rohkem kui 1,5 miljardit otsingut päevas, seega otsnguaktiivsus on täiesti olemas. Kui inimesed otsivad konkreetset informatsiooni, on suur võimalus, et nad klikivad hashtagi peale ja näevad, mis saadaval on.

Uuring küll ütleb, et ei, ärge kasutage Facebookis hashtage, aga samas süsteem on ehitatud nendega siiski arvestama. Seega vastus peitub selles, kui hästi sihtrühm on end hashtagide suhtes häälestanud. Fransisco Rosales võtab hashtagidekasutamise Facebookis kokku järgmiselt: „Ma arvan, et hashtagid võivad olla väga kasulikud konkreetsetes olukordades, nagu näiteks üritus või promotsioon, koos korraliku toega muus meedias, aga ma ei ole kindel kas see on õige lähenemine, kui tegemist on tavalise sisuga.“ Seega kui hashtag on tugevalt seotud mingi konkreetse teemaga, siis see tõesti aitab võimendada postituse ulatust Facebookis.

Kui on soovi tugevdada brändi hashtagi, siis tagi teadlikust aitab tõsta seotus Facebooki postitusega. Aga põhilised reeglid hashtagide kasutamiseks oleks järgmised:
# Ära kasuta rohkem kui kahte hashtagi postituse kohta
# Alati katseta ja hoia silm peal oma statistilistel andmetel

Kui on näha, et Facebooki publik ei reageeri hashtagidele hästi, tuleb nende kasutamine lõpetada. Kui on näha, et ulatus on vähenenud hashtagide lisamise tõttu, tuleb nad välja jätta. Aga kui paar hashtagi on toonud parema ulatuse ja engagement on tõusnud, siis on kõik super.

Lõppkokkuvõttes tuleb igaühel ise katsetada hashtagide kasutamist. Kuigi üldiselt on näha, et hashtagid ei ole eriti kasulikud, siis erandeid ikka on – seetõttu tulebki ise eksperimenteerida, et teada saada hashtagide vajalikkus.

Allikas: SocialMediaToday

Kirjutas: Romet Järvela