Kuidas youtube’rid aitavad tooteid müüa?

YouTube’is on arvukalt maailmakuulsaid videoblogijaid, keda jälgivad miljonid inimesed üle maailma. Üha enam kasutavad ettevõtted ka videoblogijaid oma turunduses.  Uurisin, milliseid kommertsreklaamides kasutatavaid veenmisvõtteid YouTube’i videoblogijad kõige enam kasutavad tootest/brändist juttu tehes. Samuti soovisin teada saada, milline on videoblogide jälgijate hoiak presenteeritud toote/brändi ja esitleja suhtes vastavas videos. Täpsemalt uurisin viite rahvusvaheliselt tuntud igapäevategemistest rääkivat videoblogijat, kelle YouTube’i kanalite tellijate arv on vähemalt 2 miljonit. Uuritud videoblogijad olid: Caspar LeeJim ChapmanConnor FrantaJoey Graceffa ja Oli White.

post1img

Kogutud andmetest selgus, et kõige rohkem kasutati kolme veenmisvõtet, milleks on toetusesinemine, muusika ja huumori kasutamine. Bachmann (2009) väidab, et kui reklaamitakse toodet, milles on raske leida appelleerimist mõistusele, siis tuleb kasutada emotsioone, et vaataja kannaks need üle ka vastavale tootele. Kuna väga palju oli videoblogides juttu mingitest rõvabrändidest ning mänguasjadest või tehnikavidinatest, siis saadud tulemused kinnitavad seda teooriat, sest nende toodete puhul pole üldiselt võimalik appelleerida mõistusele vaid tulebki mängida emotsioonidega.

ytgraph1

 

Kommentaaride hoiakud olid üldiselt neutraalsed või positiivsed. Kuigi esines ka oodatust rohkem negatiivse hoiakuga kommentaare, on hoiakute raskuskese siiski kõvasti positiivse poole kaldu. Seega võib järeldada, et tänu olemasolevatele positiivsetele hoiakutele videoblogijate suhtes on ka tutvustatud toodetega seotud kommentaarid tihtipeale positiivsed.

ytgraph2

 

Päris uisapäisa ettevõtted youtuberite poole kohe jooksma ei peaks, vaid enne tuleks mõelda, kas nende vaatajatele võiks vastav toode üldse huvi pakkuda. Samuti peaks mõtlema, millist lisaväärtust pakub vastav toode youtuberi videole.

Uurimistööd saab lähemalt lugeda SIIT

Kirjutas: Romet Järvela